ម៉េចបានគេចូលចិត្តនិយាយថា ក្មេងៗជំនាន់នេះ «បំផ្លាញវប្បធម៌ខ្មែរ» ម៉្លេះ?



ពាក្យ «វប្បធម៌» ជា​ពាក្យ​ដែល​ខ្ញុំ​ឧស្សាហ៍​ឃើញ​ខ្មែរ​យើង​ប្រើ​ណាស់ ជា​ពិសេស​នៅ​ពេល​ដែល​អ្នក​ណា​ម្នាក់​ធ្វើ​អ្វី​ដែល​ខុស​ប្លែក​ពី​គេ ឬ​ខុស​ប្លែក​ពី​សង្គម មិន​ថា​ការ​ស្លៀក​ពាក់ ឬ​ពិធី​បុណ្យ​ណា​មួយ​ទេ គឺ​ច្បាស់​ជា​មាន​គេ​និយាយ​ថា៖ «បំផ្លាញ​វប្បធម៌​ជាតិ» ឬ «ឈ្លក់​វង្វេង​នឹង​វប្បធម៌​បរទេស»។ ប៉ុន្តែ​តើ​ពាក្យ​ថា «វប្បធម៌» នេះ​មាន​ន័យ​យ៉ាង​ម៉េច​ឲ្យ​ប្រាកដ? តើ​អ្នក​ដែល​ចូល​ចិត្ត​លើក​វប្បធម៌​មក​ធ្វើ​ជា​ឈ្នាន់​ដើម្បី​វាយ​តម្លៃ​អ្នក​ដទៃ មាន​ដឹង​ពី​អត្ថន័យ​ពាក្យ​នេះ​ទេ មុន​នឹង​ប្រើ?


«បើ​តាម​វចនានុក្រម​សម្ដេច​សង្ឃ ជួន ណាត ពាក្យ​នេះ​ចេញ​មក​ពី​បន្សំ «វប្ប» + «ធម៌» មាន​ន័យ​ថា ការ​ផ្សាំ​​បណ្ដុះ​ចំណេះ​វិជ្ជា​និង​ប្រាជ្ញា​ស្មារតី​ឲ្យ​បាន​លូត​លាស់​ ចម្រើន ដោយ​វិទ្យាសាស្ត្រ ឬ​ដោយ​សិល្បៈ​ផ្សេងៗ​ជា​ដើម»។ នេះ​បើ​តាម km.wikipedia.org។ បើ​តាម​វចនានុក្រម Cambridge ពាក្យ​នេះ​មាន​ន័យ​ថា៖ «បរិបទ​រស់​នៅ ជា​ពិសេស​ប្រពៃណី និង​ជំនឿ របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​ក្រុម​ណា​មួយ ក្នុង​ខណៈ​ពេល​ណា​មួយ»។ (The way of life, especially the general customs and beliefs, of a particular group of people at a particular time.)
 
នេះ​មាន​ន័យ​ថា វប្បធម៌​គឺ​ផ្សា​ភ្ជាប់​នឹង​ការ​រីក​ចម្រើន​ក្នុង​សង្គម ហើយ​វប្បធម៌​គឺ​សំដៅ​ទៅ​លើ​យុគ​សម័យ​តែ​ក្នុង​ខណៈ​ពេល​មួយ​ប៉ុណ្ណោះ។ បើ​អ្នក​ធ្លាប់​អាន​អត្ថបទ​មុនៗ​របស់​ខ្ញុំ អ្នក​ប្រហែល​ជា​ធ្លាប់​ឃើញ​ខ្ញុំ​និយាយ​ច្រើន​ដង​ហើយ​ថា វប្បធម៌​គឺ​មាន​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​រហូត។ វប្បធម៌​មិន​មែន​ជា​វត្ថុ​មួយ​ដែល​នៅ​នឹង​ថ្កល់ ហើយ​មិន​អាច​ផ្លាស់​ប្តូរ ឬ​បន្ថែម​បាន​ទេ។ វប្បធម៌​បង្កើត​ឡើង​ដោយ​មនុស្ស ក្នុង​ខណៈ​ពេល​ណា​មួយ ហើយ​ពេល​ដែល​ទើប​តែ​បង្កើត​នោះ គេ​មិន​ទាន់​ហៅ​វា​ថា «វប្បធម៌» ទេ។ ព្រោះ​តែ​អ៊ីចឹង​ហើយ​ បាន​ជា​ឲ្យ​តែ​គេ​និយាយ​ថា «បំផ្លាញ​វប្បធម៌» (ឧទាហរណ៍​ថា ការ​ស្លៀក​ពាក់​ ឬ​ការ​ធ្វើ​បុណ្យ​បរទេស) ខ្ញុំ​ចេះ​តែ​ចង់​សួរ​ទៅ​គេ​វិញ​ថា៖ «តើ​គ្រាន់​តែ​ការ​ស្លៀក​ពាក់​បំផ្លាញ​វប្បធម៌​ដោយ​របៀប​ណា? ហើយវ​ប្បធម៌​ដែល​និយាយ​នោះ គឺ​វប្បធម៌​ខ្មែរ​ជំនាន់​មួយ​ណា​ឲ្យ​ប្រាកដ»? ហើយ​កុំ​និយាយ​ថា៖ «ខុស​ព្រោះ​តែ​ដូន​តា​យើង​ថា​អ៊ីចឹង» ឬ «ខុស​ព្រោះ​តែ​ខុស​ហ្នឹង​ណា»។ កុំ​និយាយ​អ៊ីចឹង​អី ខ្មាស់​គេ​ណាស់។
Credit: emilysquotes.com

មាន​ដែល​គិត​ទេ​ថា ក្នុង​រយៈ​ពេល​រាប់​ពាន់​ឆ្នាំ​មក​នេះ ប្រទេស​ខ្មែរ​យើង​បាន​ផ្លាស់​ប្តូរ​វប្បធម៌​ជា​ច្រើន​ដង​ហើយ។ ដូច​ខ្ញុំ​ធ្លាប់​និយាយ​អ៊ីចឹង មនុស្ស​ស្រី​កាល​ពី​សម័យ​អង្គរ គឺ​មិន​មាន​ពាក់​អាវ​ទេ (បើ​តាម​ជីវ តា​ក្វាន់)។ បើ​យើង​យោង​ទៅ​តាម​វប្បធម៌​ជំនាន់​នោះ តើ​ខ្ញុំ​អាច​និយាយ​បាន​ទេ​ថា៖ «មនុស្ស​ស្រី​ស្លៀក​ពាក់​ជិតៗ​អ៊ីចឹង បំផ្លាញ​វប្បធម៌​សម័យ​អង្គរ​យើង​អស់​ហើយ។ អ្នក​ចម្បាំង​អង្គរ​ណា»! សូម្បី​តែ​ពិធី​បុណ្យ​ភ្ជុំបិណ្ឌ ក៏​ទើប​តែ​បាន​បង្កើត​ឡើង​ដោយ​ព្រះ​បាទ​អង្គ​ឌួង កាល​ពី​សតវត្ស​ទី​១៩​ដែរ។ ចុះ​ពេល​ដែល​ព្រះអង្គ​ទើប​តែ​បាន​បង្កើត​ពិធី​បុណ្យ​នោះ​ភ្លាម តើ​យើង​អាច​និយាយ​ថា៖ «ព្រះ​អង្គ​ចេះ​តែ​បង្កើត​ពិធី​បុណ្យ​ថ្មី​ផ្អែក​លើ​សាសនា​ព្រះពុទ្ធ​អ៊ីចឹង មិន​គោរព​តាម​វប្បធម៌​យើង តាម​ព្រហ្មសាសនា​ពី​សម័យ​អង្គរ​ទេ»។

Credit: quora.com
អត្ថន័យ​ពាក្យ «វប្បធម៌» មួយ​ទៀត ដែល​ខ្ញុំ​ចាប់​អារម្មណ៍ គឺ​របស់​សាកលវិទ្យាល័យ Texas A&M University របស់​រដ្ឋ Texas សហរដ្ឋ​អាមេរិក គឺ «វប្បធម៌​ជា​បរិបទ​របស់​នៅ​របស់​មនុស្ស​មួយ​ក្រុម ឥរិយាបទ ជំនឿ តម្លៃ និង​សញ្ញា​ដែល​ពួក​គេ​ទទួល​យក ជា​ទូទៅ​គឺ​ទាំង​មិន​បាន​គិត​ពី​វា ហើយ​បាន​បន្ត​ពី​មួយ​ជំនាន់​ទៅ​មួយ​ជំនាន់ តាម​រយៈ​ការ​ទំនាក់​ទំនង និង​ការ​ធ្វើ​តម្រាប់​តាម»។ (A culture is a way of life of a group of people--the behaviors, beliefs, values, and symbols that they accept, generally without thinking about them, and that are passed along by communication and imitation from one generation to the next.)

មាន​ដែល​គិត​ទេ​ថា ហេតុអ្វី​បាន​ជា​អ្វី​ដែល​យើង​ចាត់​ទុក​ថា​ជា​វប្បធម៌​សព្វ​ថ្ងៃ​ត្រូវ​បាន​បង្កើត​ឡើង? ហេតុអ្វី​បាន​ជា​គេ​បង្កើត​ពិធី​បុណ្យ​ផ្សេងៗ​ឡើង? ហេតុអ្វី​បាន​ជា​គេ​បង្កើត​ច្បាប់​ទម្លាប់​ផ្សេងៗ​ដើម្បី​ចង​មនុស្ស​ស្រី? រឿង​នេះ​ក៏​ខ្ញុំ​ធ្លាប់​បាន​និយាយ​ក្នុង​អត្ថបទ «ព្រហ្មចារីយ៍» របស់​ខ្ញុំ​ដែរ។ យុគ​សម័យ​មួយៗ​ គឺ​តែង​តែ​ផ្លាស់​ប្តូរ ដូច្នេះ​អ្វី​ដែល​ត្រឹម​ត្រូវ​ប៉ុន្មាន​រយ​ឆ្នាំ​មុន មិន​ប្រាកដ​ថា​នឹង​ត្រូវ​ក្នុង​សម័យ​នេះ​ទេ។ សាក​គិត​មើល ប្រសិន​បើ​មនុស្ស​ស្រី​យើង​នៅ​តែ​ប្រកាន់​ទម្លាប់ «ចូល​ម្លប់» តើ​មនុស្ស​ស្រី​ប៉ុន្មាន​នាក់​ដែល​នឹង​បាត់​បង់​កាស​ចូល​រៀន? ហើយ​នេះ​ក៏​ជា​ការ​រំលោភ​សិទ្ធិ​មនុស្ស​ដែរ។ តើ​ការ​មិន​គោរព​តាម​វប្បធម៌ «ចូល​ម្លប់» នេះ​មិន​មែន​ជា​ការ «បំផ្លាញ ឬ​ភ្លេច​វប្បធម៌» ដែរ​ទេ​ឬ? 

Credit: tumblr.com
ត្រូវចាំថាមិនមែនអ្វីដែលមនុស្សភាគច្រើនធ្វើគោរពតាម​ គឺ​សុទ្ធ​តែ​ត្រូវ​ទេ ហើយមិនមែនឲ្យ​តែ​វប្បធម៌​គឺ​សុទ្ធ​តែ​ល្អ​ទេ។​ នៅ​បណ្តា​ប្រទេស​មួយ​ចំនួន​ក្នុង​ទ្វីប​អាព្រិច គេ​ប្រកាន់​វប្បធម៌​កាត់​ចុង​ប្រដាប់​ភេទ​ក្មេង​ស្រី​ដែល​ពេញ​វ័យ។ វប្បធម៌​មួយ​នេះ​មិន​ត្រឹម​តែ​រំលោភ​សិទ្ធិ​មនុស្ស​ទេ តែ​ក៏​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​ក្មេង​ស្រី​ជា​ច្រើន​បាន​ស្លាប់​ជា​រៀង​រាល់​ឆ្នាំ។ តែ​ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​គេ​នៅ​តែ​ធ្វើ​វា? ហេតុ​ផល​មួយ​ គឺ​ដោយ​សារ​តែ​មនុស្ស​យើង​ចូល​ចិត្ត​ប្រកាន់​យក​គំនិត «Cultural Ethnocentrism» ដែល​មាន​ន័យ​ថា យើង​យល់​ថា​វប្បធម៌​របស់​យើង​គឺ​ល្អ​ជាង ពូកែ​ជាង និង​ត្រឹម​ត្រូវ​ជាង​វប្បធម៌​របស់​អ្នក​ដទៃ។ សូម​សួរ​មួយ​ចុះ​ ពេល​ដែល​យើង​ឃើញ​ជន​បរទេស​ម្នាក់​គោរព​ប្រពៃណី​យើង ស្លៀក​ពាក់​សម្លៀក​បំពាក់​ប្រពៃណី​ខ្មែរ តើ​មាន​មនុស្ស​ប៉ុន្មាន​នាក់​ដែល​នឹង​និយាយ​ថា៖ «ឃើញ​ទេ សូម្បី​តែ​បរទេស​ក៏​គេ​ចេះ​គោរព និង​ស្រឡាញ់​វប្បធម៌​យើង​ដែរ។ ខ្មែរ​យើង​ល្មម​ដឹង​ខ្លួន​ហើយ»។ ប៉ុន្តែ តើ​មាន​មនុស្ស​ប៉ុន្មាន​នាក់​ដែល​នឹង​និយាយ​ថា៖ «មើល​ចុះ! ម្នាក់​ហ្នឹង​មិន​ចេះ​ស្រឡាញ់​វប្បធម៌​ខ្លួន​ឯង​ទេ មក​ឈ្លក់​វង្វេង​នឹង​វប្បធម៌​របស់​យើង​ទៅ​វិញ។ ចេះ​តែ​បំផ្លាញ​វប្បធម៌​ខ្លួន​ឯង​ទៅ​កើត»! ដែល​មាន​ទេ?

ខ្ញុំ​និយាយ​នេះ មិន​មែន​ចង់​មាន​ន័យ​ថា ឲ្យ​យើង​ទាំង​អស់​គ្នា​ទៅ​បំភ្លេច​វប្បធម៌​ខ្លួន​ឯង​ទេ។ វប្បធម៌​មាន​សារៈ​សំខាន់ ហើយ​វា​ជា​អត្តសញ្ញាណ​របស់​មនុស្ស​ និង​ជាតិ​ ខ្ញុំ​ដឹង។ ប៉ុន្តែ​ត្រូវ​យល់​ថា ការ​រក្សា​វប្បធម៌ និង​ការ​ប​ក្រសោប និង​បង្ខំ​ឲ្យ​គេ​ទាំង​អស់​គ្នា​ធ្វើ​តាម​វប្បធម៌​នោះ ជា​រឿង​ពីរ​ផ្សេង​គ្នា។ យើង​អាច​ថែរក្សា ចង​ក្រង​វប្បធម៌​យើង ប៉ុន្តែ​ក៏​មិន​មែន​មាន​ន័យ​ថា យើង​ត្រូវ​ឃាំង មិន​គោរព​ដល់​វប្បធម៌​គេ​ដែរ។ វប្បធម៌​យើង​ក៏​ទទួល​បាន​ឥទ្ធិពល​ពី​វប្បធម៌​របស់​បរទេស​ដែរ តាំង​ពី​ដើម​មក។ មាន​ដែល​លឺ​គេ​យក​ឧបករណ៍​ភ្លេង​បរទេស​មក​លេង​លាយ​ជាមួយ​នឹង​ភ្លេង​ខ្មែរ​ទេ? ដែល​ឃើញ​ការ​រាំ​សហសម័យ​ទេ? ចុះ​ការ​គូរ​លើ​ជញ្ជាំង​អគារ​ប៊ូឌិញ? ការ​គូរ Mural បែបនេះ គឺមានដើមកំណើតនៅប្រទេសបារាំង។ ត្រូវ​ព្យាយាម​រក​ចំណុច​កណ្តាល​ផង។ បើ​យើង​បើក​ទូលាយ​ទទួល​យក​វប្បធម៌​គេ មក​ផ្សំ​ជាមួយ​នឹង​វប្បធម៌​យើង យើង​អាច​នឹង​ទទួល​បាន​នូវ​អ្វី​ថ្មី ហើយ​បង្កើត​វប្បធម៌​ខ្លួន​ឯង​សម្រាប់​សតវត្ស​ទី​២១​នេះ។

ខ្ញុំ​គិត​ថា អ្នក​ប្រហែល​ជា​យល់​ហើយ​ថា នៅ​ពេល​ដែល​អ្នក​ណា​ម្នាក់​បង្ខំ​ឲ្យ​អ្នក​ធ្វើ​អ្វី​មួយ នៅ​ពេល​ដែល​គេ​ចង​អ្នក​ជាប់​នៅ​មួយ​កន្លែង អ្នក​ច្បាស់​ជា​ស្អប់​របស់​នោះ ហើយ​ព្យាយាម​រើ​បម្រះ​ចេញ​ហើយ។ បើ​យើង​ព្យាយាម​ចង​ឲ្យ​ក្មេងៗ​ស្រឡាញ់ និង​គោរព​តាម​វប្បធម៌​យើង និង​ស្តី​ឲ្យ​នៅ​ពេល​ដែល​គេ​មិន​ធ្វើ​តាម គេ​ច្បាស់​ជា​ស្អប់ ហើយ​កាន់​តែ​មិន​ចង់​គោរព​តាម​ទៅ​ទៀត។ នេះ​ជា​ធម្មជាតិ​របស់​មនុស្ស ហើយ​មិន​មែន​តែ​សម្រាប់​ក្មេង​សម័យ​នេះ​ទេ។ តែ​បើ​យើង​បើក​ទូលាយ​ឲ្យ​ពួក​គេ​ដើរ មាន​សេរីភាព សាក​ល្បង​អ្វី​ដែល​ថ្មី​ ហើយ​បង្ហាញ​គេ​ថា វប្បធម៌​យើង​មាន​លក្ខណៈ​បែប​ណា​ដោយ​មិន​បង្ខំ​គេ គេ​នឹង​ចំណាយ​ពេល​មក​សិក្សា ហើយ​អាច​នឹង​ស្រឡាញ់​វប្បធម៌​នោះ​ទៀត។ 

ប្រសិន​បើ​គេ​នៅ​តែ​មិន​ព្រម​ធ្វើ​តាម​អ្វី​ដែល​យើង​ចង់​ទៀត យើង​ត្រូវ​ចេះ​គោរព​ការ​សម្រេច​ចិត្ត​របស់​គេ​ផង។ បើ​អ្នក​មិន​ពេញ​ចិត្ត​នឹង​មនុស្ស​ស្រី​ដែល​ផឹក​គ្រឿង​ស្រវឹង នេះ​គ្រាន់​តែ​ជា​គំនិត​របស់​អ្នក​ទេ តែ​វា​ក៏​ជា​សិទ្ធិ​សេរីភាព​របស់​គេ​ដែរ។ បើ​គេ​មាន​សង្សារ ឬ​រួម​ភេទ​មុន​ពេល​រៀប​ការ នេះ​ក៏​ជា​សិទ្ធិ​របស់​គេ​ដែរ។ គេ​មិន​បាន​ធ្វើ​អ្វី​ដើម្បី​រំលោភ​ដល់​សិទ្ធិ​របស់​អ្នក​ទេ។ ក្នុង​ចំណុច​មួយ​នៃ​សិទ្ធិ​មនុស្ស​សកល គឺ​មនុស្ស​គ្រប់​រូប​មាន​សិទ្ធិ​សេរីភាព​ក្នុង​ការ​ដើរ​ហើរ និង​កម្សាន្ត។ ប៉ុន្តែ​នៅ​ពេល​ដែល​អ្នក​បង្ហាញ​ពី​ការ​មិន​ពេញ​ចិត្ត​នឹង​ជំរើស​ក្នុង​ការ​រស់​នៅ​របស់​គេ ដោយ​ការ​ស្តី​ បន្ទោស ឬ​វាយ​ប្រហារ​ផ្ទាល់ ឬ​តាម​អ៊ីនធឺណេត នោះ​អ្នក​កំពុង​តែ​រំលោភ​ដល់​សិទ្ធិ​របស់​គេ​ហើយ។ ខ្ញុំ​និយាយ​ពាក្យ​នេះ​ច្រើន​ដង​ហើយ៖ «បើ​អ្នក​មិន​ពេញ​ចិត្ត​ កុំ​មើល​ទៅ គឺ​លែង​ឃើញ​ហើយ»។
Credit: trueconfessionsofaginger.wordpress.com

ខ្ញុំ​និយាយ​បែប​នេះ ព្រោះ​ខ្ញុំ​ធ្លាប់​ស្អប់​ណាស់​អ្វី​ដែល​ទាក់​ទង​នឹង​វប្បធម៌​ខ្មែរ ជា​ពិសេស​គឺ​ដោយ​សារ​តែ​ចាស់ៗ​តែង​តែ​បង្ខំ​ឲ្យ​ខ្ញុំ​ស្រឡាញ់​វា។ គេ​តែង​តែ​និយាយ​ថា នេះ​វប្បធម៌​យើង យើង​ត្រូវ​តែ​ស្រឡាញ់​វា។ ប៉ុន្តែ​មិន​មាន​អ្នក​ណា​ពន្យល់​ទេ​ថា វប្បធម៌​ខ្មែរ​យ៉ាង​ម៉េច មាន​អ្វី​ខ្លះ និង​ល្អ​យ៉ាង​ណា។ ខ្ញុំ​ចង់​បាន​សេរីភាព​ក្នុង​ការ​សម្រេច​ចិត្ត តែ​នៅ​ពេល​ដែល​ខ្ញុំ​ទទួល​បាន​សេរីភាព​នោះ ហើយ​លែង​មាន​អ្នក​មក​ចាប់​បង្ខំ​ខ្ញុំ ខ្ញុំ​ក៏​មាន​កាស​សិក្សា និង​ទទួល​យក​វប្បធម៌​ទាំង​អស់​ រួម​ទាំង​វប្បធម៌​ខ្មែរ។ ពេល​នោះ​ហើយ ទើប​ខ្ញុំ​ចាប់​ផ្តើម​ចូល​ចិត្ត​សិល្បៈ​ខ្មែរ។ 

ខ្ញុំ​ចូល​ចិត្ត​ពិធី​បុណ្យ Christmas ខ្ញុំ​ស្តាប់​បទ​ចម្រៀង​បរទេស ខ្ញុំ​និយាយ​ភាសា​អង់គ្លេស​ច្រើន​ជាង​ភាសាខ្មែរ ប៉ុន្តែ​ខ្ញុំ​ក៏​ចូល​ចិត្ត​ទៅ​មើល​សិល្បៈ របាំ និង​គំនូរ​របស់​ខ្មែរ ហើយ​ខ្ញុំ​ចង់​ដឹង ចង់​លឺ​ពី​វប្បធម៌​ប្រទេស​មួយ​នេះ។ ចុះ​អ្នក​ដែល​រិះ​គន់​គេ ​ថា​បំផ្លាញ​វប្បធម៌​ខ្មែរ តើ​អ្នក​ដែល​ធ្វើ​អ្វី​ខ្លះ​ដើម្បី​រក្សា​វប្បធម៌​នោះ? តើ​មាន​ដែល​ចំណាយ​ពេល​ស្រាវ​ជ្រាវ​ពី​វា​ទេ?  មាន​អ្នក​មួយ​ចំនួន និយាយ​ក្តែងៗ​ថា ស្រឡាញ់​ខ្មែរ ហើយ​ដើរ​រិះ​គន់​គេ ប៉ុន្តែ​គ្រាន់​តែ​សរសេរ​អក្សរ​ខ្មែរ​សោះ មើល​ចង់​វិល​មុខ។

 អ៊ាសាន​ជិត​ចូល​មក​ដល់​ហើយ។ បើ​យើង​នៅ​តែ​បើក​ទូលាយ​យក​អ្វី​ដែល​ថ្មី ទទួល​យក​វប្បធម៌​បរទេស តើ​យើង​នឹង​តាម​ទាន់​គេ​ដែរ​ឬ​ទេ? តែ​នេះ​គ្រាន់​តែ​ជា​គំនិត​របស់​ខ្ញុំ​ទេ។ យ៉ាង​ហោច​ណាស់ សង្ឃឹម​ថា​អ្នក​បាន​ដឹង​អ្វី​ដែល​ថ្មី​ខ្លះ​ដែរ​ចុះ។

P.S. To further demonstrate how sheep-like human can be, watch the “Monkey and the Ladder Experiment” here.

Love, Catherine
XOXO

References:














Comments

Popular posts from this blog

ហេតុអ្វីបានជាសង្គមឲ្យតម្លៃស្រ្តីលើព្រហ្មចារីយ៍ និងសន្ទះព្រហ្មចារីយ៍?

My IELTS Tale